Sovande hundar

Skönaste känslan är när hundarna är ordentligt motionerade och sedan somnar och soer djupt efteråt. Samvetet är lätt och hundarna nöjda. Goliat var med mig ute i skidspåret idag, en mil blev det. Han är jätteduktig och skulle kunna springa med hur långt som helst.

Både mina hundar sover länge på morgonen sedan lite beroende på vad vi hittar på om dagarna sover de mellan aktiviteterna.

Nu är det dags för min jobbvecka och då blir det ordentlig promenad på morgonen sen sover vi igen om vi är ensamma. Nu är ju sambon hemma så att han aktiversr hundarna. Men Goliat kryper gladeligen ner under täcket och sover massa timmar tillsammans med mig. Skönt att vi kan lösa det så ifall vi är ensamma. Lilla valpen vill jag inte tvinga sova hela dagarna ännu :)

Hur mycket sover era hundar om dagarna?


Kommentarer
Postat av: ansepanse

jag har inte riktigt tänkt på hur mycket de sover, men det är ju väldigt olika förstås, vad jag pysslar med och så där, vad söt han är där han sover

kramar

2011-01-31 @ 11:03:37
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: VERONIKASTJEJSNACK

Hihi, söt bild!!

Jag läste att i en bok av Anders Hallgren att hundar är minst stressade om de är aktiva 7 timmar om dagen och sover resten. Det låter ju normalt. Man är ute på promenad ca 4 timmar, tränar 1 timme, borstar-gosar-matar-busar etc i två-tre timmar. Så ser mina hundars liv ut om jag jobbbar mer eller mindre, just nu mindre (i butik, men ska tillbaka till USK-arbete). Sen har jag någon som går ut med dem om de blir själva förlänge.

Hoppas att ni har det bra!

Kramkram

2011-01-31 @ 11:52:45
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/
Postat av: Emms

Hunden på bilden är så lik min hund :)

Skit söt :)

2011-02-01 @ 18:30:35
URL: http://missadolfsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0