För kallt för att rasta hunden?

Blir du överraskad när vintern kommer? Inte jag så speciellt! Jag vet ju att den kommer komma, det gör den ju varje år.

Det som gör mig upprörd är att vissa hundägare inte går ut med sina hundar då det är minusgrader... Varför? Hunden tycker det är kallt... Jag undrar då om det är ägaren som kan vara lite bekväm av sig. Om man faktiskt varje gång tvingade hunden att vara ute lite så skulle den snart förstå att den måste ut för att göra sina behov. Vet att vissa hellre låter hunden göra sina behov inomhus bara för att den ska slippa gå ut! VA?! Klä på hunden en ordentlig jacka och skor också då för den delen om det ska vara så och ta ut hunden! Jag skulle allrig låta mina djur bajsa inne på golvet för att det var snö ute!

Har ni annars funderat på att byta ut hunden mot en katt??




Kommentarer
Postat av: linaa vikken pina

bra där!

2010-12-13 @ 01:04:12
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Lysande!



Hundens behov av motion är lika stort under vinterhalvåret!



Sv: Ja, dem är verkligen vackra dessa små lurviga :)

2010-12-13 @ 04:44:01
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Sandra

Jag håller med, har man hund så får man allt pallra sig ut med dom, oavsett väder! Mina nakenfisar gillar inte alls vinter, och även om det kanske inte blir några långpromenader när det är som kallast, så ska dom ut! Bara att klä på dom!



Och angående flygresan, dels är jag lite nervös för att jag själv inte gillar att flyga, men mest är jag nervös över hur det ska gå med Lexi! En nästan-tvååring som inte tycker att det är så jättekul att sitta stilla, på ett flygplan i nio timmar!:-) Huua! Men det går säkert bra, får väl springa fram och tillbaka i planet!:-)

2010-12-13 @ 09:47:53
URL: http://sandris.webblogg.se/
Postat av: Angelika

HIHIHIH inte alltid hundarna vill vara ute men inte ska de göra sina behov inne för det då får de hålla sig:)Ha ett gäng med russllar för det mesta är det ok men visst kan de stanna på altanen ibland och bara vilja kissa snabbt.Fina hundar och fin blogg MVH angelika

2010-12-14 @ 16:58:53
URL: http://www.fridsborgs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0