Hundaktivering

De veckor jag jobbar natt får jag såklart dåligt samveta för att stimuleringen av hund blir sämre. Jag har dock turen att ha en sambo som tar ansvar för Goliat dessa veckor.

Vad jobbar ni med och hur gör ni med hunden?


Ikväll på sista promenaden skulle jag allafall aktivera lilla hundhjärnan lite så det inte bara blir motion för benen:) Jag använde mig av lite godis och sedan visade jag Golle att det fanns gottis:) På en gång försöker han förtjäna en godis. Då sa jag "stolpen". Vi stod rätt nära en lyktstolpe. Jag pekar på den och säger stolpe igen. Han hoppar upp med framtassarna på den och blir då belönad. I slutet av promenaden kan jag stå på flera meters avstånd och säga "stolpen" och han springer fram och sätter framtassarna på den för att sedan trava tillbaka för sin förtjänade godis. Lite kul i kvällsmörkret :)

Han har vanan inne att peta saker med framtassarna, han stänger diskmaskinsluckan hemma och skåpluckor. Jag ska försöka lära honom tända lampan (knapp på golvet) och putta igen luckor med nosen :)

Fick en jättebra idé om en inomhusaktivering på en blogg. Hon hade fyllt petflaskor med vatten och ställt på golvet. Hundarna fick sedan gå slalom! Smart!


Bil: Google

Kommentarer
Postat av: Carina

Mina hundar är halvsyskon samma mamma men inte pappa, Krita är 4år och Nova 2år.

Ja jätte spännande, fast bebisen har inte kommit är de är på BB nu, så vi får fortsätta vänta!

Man får alltid dåligt samvete när man inte hinner med hundarna som man brukar. Krita och Nova är med husse på jobbet, han jobbar som annläggare på kommunen, så antingen är det i kojan, bilen eller med ute. Själv jobbar jag som sjuksköterska och har jour var 4:e vecka och då är de hemma med mig. Men sista tiden har det varit hemma med sonen som är arbetslös.

Ha det bra

2010-12-12 @ 12:37:35
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0