Hundmassage

Hur ser ni på hundmassage och stretching?

Jag har gått introkurs och steg ett i hundmassage på axelsons massage school och planerar att läsa steg 2 i vår! Jag har haft ett rätt långt uppehåll sen sist men ska sätta fart och göra min paktik nu på ett 30-tal hundar tills nästa kurs blir i April! Det ska bli väldigt spännande att göra proven, både det teoretiska och det praktiska. Men för att fixa det behövs ju att jag studerar så dags att ta fram papperna med muskler och ben på latin och damma av mina kunskaper! Min jack russel älskar massage och tyvärr har jag varit fruktansvärt dålig på att ge honom det, han är en sådan som behöver det efterson han ofta är väldigt spänd och han blir en lugnare hund om han får regelbunden massage!




Bild: axelsons massage

Bild: google
Brukar ni massera era hundar?

Kommentarer
Postat av: Veronika

Jag tror att stretching kan vara farligt om man inte vet vad man gör, men jag ser att mina hundar streckar lite på sig själva. Fast en gång så fick vi gratis någon som kände igenom våra hundar (hon var utbildad) under en valldag (vi tränade får vallning), då med min BC. Hon sa att min BC hade kort "ihopdragna" (heter det kontraherade?) muskler bak vid något (knä??).

Fast massage gör jag hjälpligt här hemma för man ser att hundarna njuter & riktigt slappnar av men samtidigt är med, när man pysslar. Musklerna får väl mer blodgenomströmning.

Jag har en bok som jag läst lite i om ämnet=)

Vad kul att du går en sådan bra utbildning. Jag tror att det är bra vid förebyggande och skador. Jag tror på simning oxå.

Vilken lyx för dina hundar att ha dig, livs levande massage maskin hemma=)

Önskar er en toppendag!

Kram

2010-12-29 @ 08:51:04
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0