Låt mig presentera Goliat!

Detta är Goliat som i stamtavlan heter Rojgårds Abbe. Han är 3 ½ år gammal, hans mamma heter Solgläntans Cluriga Clara och pappa heter General neo of russellgården.



Jag hämtade hem Goliat när han var 8 veckor gammal. Lycklig över min första alldeles egna valp. Tanken var ganska tidigt att jag skulle kastrera honom men uppfödaren ville att han skulle ställas ut först. Eftersom hon inte hade registrerat valparna i SKK utan i JRTC som är för jack russlar så blev det utställning enbart med russlar. Första utställningen var jag inte med på men Goliat kom 3a! Av 4a valpar, haha! På den andra utställningen gick vi inte vidare och jag insåg hur alla jack russlar var avlade. Inte var det på trevligt beteende iallafall. Dom morrade och villa mest äta upp domaren. Goliat fick inte så bra kritik, inte jättedålig men nog för att jag kunde knipsa honom med gott samvete.

Goliat har många smeknamn, Golle, Gulle, Gollum, Mulkil, Gulke, Gulleman.. ja kärt barn har många namn.

Han är en rätt osäker kille som är lättlärd, han gillar andra hundar, bättre en nya människor. Jag har gått valpkurs och vardagslydnad. De problem jag upplevt får ofta samma svar: Det är ju en jack russel du har, dom är så! Det har varit ett otroligt jobb som aldrig kommer sluta. Han kräver mycket men man får såklart så mycket tillbaka! Han är vårt hjärta!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Guuud vilken fin bild på fina vovven!! Hej förresten!:-) Vad kul att du har skaffat blogg igen, den lägger jag till bland favoriterna! Allt är bara bra med mig, mycket i skolan nu bara! Men går bara en vecka till, sen är det jullov och två veckors semester! Längtar efter värme!

Hur är det med dig?

Kram

2010-12-08 @ 22:15:49
URL: http://sandris.webblogg.se/
Postat av: linaa vikken pina

finaste gulleman<3

2010-12-09 @ 12:51:59
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Carina

Tackar! De tröjorna äe jätte lätta att stick, mönster finns på http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=41&lang=se

Ja det är bra med lite att kunna träna inne.

Vet du våra hundar är släckt, Krita och Novas morfar är General Neo of Russelgården!

Ha det bra

2010-12-10 @ 22:20:31
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0