Nya trick

Nu var det ett tag sedan jag lärde golle ett nytt trick! Har ju hämnat valp och jobbat en vecka nu. men nu är det dags att lära in något nytt. Jag har funderat lkite grann på vad man skulle kunna lära honom för smart denna gång. Han har ju bl.a fått lära sig stänga diskmaskinsluckan, hoppa på lyktstolpar, släcka lampan (på en knapp på golvet), rulla runt.

Nya tricket får bli: Slalom

Då kan jag vara inomhus vilket passar bra i denna kyla!

Jag brukar nöta och nöta in nya saker, känns helt omöjligt i början men en helt plötsligt så kan Goliat det bara! Han är ju en smart hund egentligen :)


Kommentarer
Postat av: Carina

Önskar dig en GOD JUL

2010-12-23 @ 20:02:20
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Veronika

Vad duktig du är som lär in nya trick=) Jag är rätt dålig med trick. Jag tränar annat som är mer förberedande för någon tävlingsgren eller utför en gren. Men för kommunikationen och även för deras hjärna, så är det ju toppen med trick. Jag ska ta mig i kragen=)

Hur ska du fira jul? Du undrade hur jag ska=) Mina föräldrar kommer till mig på julafton vid lunch och är här till kvällen. Så vi kör ett race med julbord, godis/ostbricka, fika, gröt & liten nattamacka=)+Kalle Anka & julklappar. Mina brossor med familjer kommer vars en em i mellandagarna=) Min syster & jag har redan önskat varandra god jul.

Att välja ras: Jag började med att passa en blandras ett år för att se hur det var att leva med hund innan jag köpte en egen. Den var schäfer/bordercollie. Skoj, vi tävlade agility. Jag hade först tänkt old english sheepdog eller en fuxfärgad springer spaniel. men efter blandrasen så tänkte jag om. Jag diskuterade med mina hundvänner och jag började titta på terv. Det är min absoluta favorit nu. Min första blev 12 år och nu har jag en ny som är ju snart 5 månader. Sen har jag ju haft lite Border collisar med. Jag älskar Lim för han är han. Jag tycker att det är en fin ras & jag har vallat lite. men nu är det bruks med honom oxå + lite agility.

Det finns många småraser med som är fina. Dina vovvar är super fina och Linas oxå (både stor & liten=). Jag skulle kunna tänka mig en Tysk spets eller en Norfolkterrier.

Vill önska er en riktigt fin & härlig GOD JUL!

Kram Veronika & hundarna

2010-12-23 @ 22:42:06
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0