Nyår, ingen bra tid för hundarna!

Det närmar sig även nyår viket vi blev påminda om nyss...

En bit in på promenaden börjar det skjutas fyrverkerier väldigt nära oss. Jag hade Golle lös för att kasta lite pinne till honom i snön.  Jag var inte alls beredd på fyrverkerisalvan och inte Golle heller. Han blev rädd och ville helst bara springa allt vad han hade åt andra hållet! Som tur var kunde jag få lite kontakt med honom så att jag kunde fånga in honom! Några sekunder senare möter vi en skärrad hund med kopplet släpande efter. Jag försökte fånga in honom men han var så uppstressad så det gick inte. Lite senare mötte vi en äldre dam som sprang och letade efter sin hund, hon hade tappat kopplet. Det verkade som hunden sprungit hemåt iallafall så jag hoppas hon hittade sin hund och att han var ok!

Så nu blir det koppelpromenader tills efter nyår för oss.

Kan vara bra att tänka på i dessa tider!



Kommentarer
Postat av: Veronika

Hej! Vad fin & rolig blogg du har! Här ska jag läsa mer=)

Usch, nä det är inte kul med smällare & raketer. Jag har oxå valp, men en skottfast hund oxå. Har tränat skott redan med valpen och det går bra. Håller tummarna för att denna nyår går bra. Jag ska vara inne under kvällen & tolvslaget + ha nerrullat så de inte ser alla raketer + lite musik på. Sen ska jag ha godisövningar under kvällen.

Lycka till med era vovvar över nyår!

2010-12-19 @ 09:02:33
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0