Semester med hund, eller utan?

Eftersom det börjar närma sig vår och sommar så kommer jag att tänka på lite planer jag har för sommaren. En plan är att ta ryggsäck, tält och hundar ut i det svenska landskapet för att semestra lite och ha det lite mysigt. De som vill får fälja med! En vandring på några dagar i början av sommaren då det ännu inte blivit för varmt :)  Jag åker inte ofta utomlands på semester, då är det ju svårt att ta med sig hundarna. Om jag ska iväg längre tid är alltid mina föräldrar hundvakter. Då kan jag vara lugn. 

Brukar ni åka iväg på semester på sommaren, tar ni med hunden då?



                                                 +


Kommentarer
Postat av: linaa vikken pina

Jag SKA med!!

SV: ja jag kan oxå se Luzza framför mig och dig släpandes efter hihi... eller så skulle hon överraska och sköta sig sjukt bra. Man vet aldrig med denna skrutt.

2011-02-01 @ 08:14:00
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: ansepanse

vi har husvagn och har ALLTID vovvarna med, vi har varit ganska mycket i Norge eftersom det är enda landet man kan åka till utan papper och så

kramar

2011-02-01 @ 11:08:22
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Carina

Sv. Japp jag behöver lite inspiration och hjälp, klart allt som händer kommer på bloggen :)



Vi brukar åka och campa varje sommar, har tills nu tältat. Men nu när barnen är stora och inte vill följa med längre, funderar vi på att köpa husvagn så man kan gå iväg och lämna de en stund själva. Annars måste ju alltid någon stanna hos dem och passa dem, är ju för varmt att lämna dem i bilen och tältet skulle de ju riva sönder om de ville ut.



Ha det bra

2011-02-01 @ 18:29:21
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Cornelia

gud så mysigt det lät med din lilla semesterutflyckt med hundar! Det skulle jag också vilja göra något sånt :)



Sv: så roligt att du ska börja med agility! Det viktigaste nybörjartipset är nog att allt på agilitybanan ska vara superskoj för hunden, det ska aldrig förekomma något negativt där och så ska man inte ha för höga förväntningar. Ha roligt bara och se sin hund utvecklas, nått som är bra som man kan lära in själv innan kurs är godisskål. När du säger "fram" får hunden ta godiset, på så sätt lär man in kommandot fram som man har stor användning av i framtiden :) hoppas det kommer gå bra :)

2011-02-03 @ 15:10:30
URL: http://iggipiggi.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0