Utfodring

Hur ser måltidsrutinerna ut hemma hos er?

Här ser det ut som så att det sitter 2 hungriga hundar nedanför diskbänken på ganska fasta tider. Maten portioneras ut och ställs ner på golvet i 2 skålar. Nu har man 4 hundögon som stirrar stint. Lillan kastar då och då ett öga på maten för att se att den inte springer iväg. När sedan det magiska ordet varsågod sägs kastar de sig fram till skålen och börjar skopa in maten så fort det går. Smask smask. En liten stund senare kikar de på sin bordsgranne för att se om denne är klar. Om så är fallet tittar de på varandra och ger den hemliga signalen. De byter skålar, på vägen hörs ljudliga rapar. Slickar sedan rent rent rent. Alltid är någon smula kar. Sedan är det över!

Golle äter morgon ock kväll medans Polly får ett extra mål mitt på dagen med.


Kommentarer
Postat av: VERONIKASTJEJSNACK

Hihi, vad roligt det lät med bytet av skålarna & rapen, hahahahaha.

När jag tar fram skålarna så ställer sig Lim ute i hallen (av sig själv) & kollar in i köket. Viktor står 1 meter ifrån mig & kollar noga. När jag vänder mig om med skålarna, så sätter sig Viktor ner & lyfter ena tassen, haha. Jag sätter ner skålen och på "varsågod" så slänger han sig i fodret. När jag sätter fram skålen till Lim så kommer han fram på "varsågod" och äter sakta & smakligt. När Viktor ätit färdigt så står han och försöker gräva fram mer mat i skålen fniss och då tar jag den. Sen när Lim ätit upp så tar jag hans.

Kul att läsa hur ni har det, fniss.

Kram

2011-02-04 @ 09:08:39
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/
Postat av: Sofia & Flickorna

Här byts det också skåar när maten är uppäten! Doris är alltid klar före Lycka, som är lite petig i maten, så hon står och stampar och tycker det är otroligt orättvist att L har mat kvar haha.

Lycka får mat fyra ggr om dagen för annars blir hon tom i magen och mår illa, då vill hon inte alls äta. Hon producerar för mkt magsyra. Doris får två gånger (högst orättvist, det också! /Labradoran Hungran Doris) :)

Typiskt att det kom mer snö nu när våren kändes nära, men förhoppningsvis kommer det en vår igen ;)

2011-02-04 @ 20:30:41
URL: http://www.sofiashundar.se
Postat av: mamma

Hej Sara! det här med maten har vi gjort bra! till och med Linkan klarar av att vänta fast dregglet rinner.



Kram Mamma Ps. fortsätt med dina fina bilder!

2011-02-04 @ 20:55:16
Postat av: ansepanse

mina två kan inte vara i samma rum när de äter, de får frukost och middag, Nemo äter i köket och Sluggo i hallen

kramar

2011-02-04 @ 21:55:33
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Sofia & Flickorna

Förresten, sheltievalpen på bilden, har han en "storebror" som heter Brody?

2011-02-04 @ 21:55:45
URL: http://www.sofiashundar.se
Postat av: Sofia & Flickorna

Världen är liten ;) Ja det bor när oss, och jag har haft Brody på dagarna sen tre år tillbaka :) Jag har inte träffat Milton ännu, men det får jag göra på måndag. Ska bli roligt att lära känna en ny liten sheltie :)

2011-02-05 @ 19:14:14
URL: http://www.sofiashundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0