Helg!

Trevlig helg önskar jag er alla!

Jag hoppas ni kan njuta av ledighet och bra väder!

Min mamma berättade att hon igår hade lånat grannens spark och tagit sin vovve till draghjälp, han älskade det! Han var jätteduktig och jobbade på jättebra! Min mamma har problem med nacke och rygg, även hösten till och från så hon har svårt att periodvis motionera Linus. Detta påfund blev ju mer än lyckat! Hon behöver inte arbeta så mycket med kroppen, bara sparka på och styra medans Linus får ett ordentligt fyspass! Detta bådar gott inför när jag ska lära honom dra mig på skidor, men då behöver jag en ordentlig dragsele!
Vart köper man en bra dragsele till bra pris?

Hur skulle ni aktivera era hundar om ni hade ont/mådde dåligt under en viss period och ingen annan kunde hjälpa er?




Linus längst till höger i bild!



Kommentarer
Postat av: Veronika

Oh, vad roligt med varierad träning!! Kul för hunden!

Jag kan inte så mycket om drag & selar, men lycka till=) Berätta hur det går!

Haha, visst hade det varit roligt att se varandras hundar & så (som du skrev om tävlingen). Min terv kommer från Upplands Väsby & hans pappa bor i Enköping. Det ligger ju bara några mil ifrån er om jag fattat det rätt (ca 4 mil). När jag är uppe ska jag säga till dig & Lina=) Hade varit kul att säga hej. Det finns kanske tävlingar oxå=)

Önskar er oxå en trevlig helg!

Kram Veronika & hundarna

2011-01-08 @ 09:01:01
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/
Postat av: Kicki

...eftersom jag har samma problem så brukar jag lägga ut frispår...lägger ut godis i ett spår så de får jobba med skallen...nu när de e en massa snö går jag ut där de inte e upptrampat å låter tjejjerna få jobba i den djupa snön...har en fotboll som de bara älskar att leka med...de funkar för oss...sen kan man ju oxxå göra en "uppletsruta" när man trampar upp å lägger leksaker i som de ska hämta oxxå en bra aktivitet för skallen men som inte kräver så mycket av en själv...hoppas de e nått tips som funkar!! kramiz

2011-01-08 @ 10:03:02
URL: http://gammtackan.blogg.se/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

bjorkis.se har selar, men jag vet inte om dem är billiga :)



Här hemma har vi både spark och släde, men detta året har dem fått stå kvar i förrådet. Blir kanske lite åkande i morgon :)



Sv: Ja, jag har hört att hundar har ett öga för just sånt, men än så länge så vet jag inte hur mycket som stämmer :)

2011-01-08 @ 10:19:40
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Anna & Nova

Björkis selar är bra och sen säljer även Hurtta Y-selar men jag tror Björkis är bättre.

Man kan ju göra massor med inomhusaktivering. Jag brukar göra egna lekaker. Bara fantasin som sätter stopp. Tex en tom turkisk yoghurt burk. Gör hål i botten på den och lägg i godis, sätt på locket och häng upp den i taket i lagom höjd så hunden kommer åt den. Då har de att göra en stund :)

Sv: Ja det var verkligen superkul att gå på mässan :)

2011-01-08 @ 11:10:15
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Carina

Min Nacke pajade i höstas, så då blev det bara korta promenader, men jag försökte köra aktivering, hoppa upp på stenar, inkallning, söka godis m.m. Bara för att dessa korta promenader skulle ge lite mera för dem.

2011-01-08 @ 11:43:46
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: linaa vikken pina

Björkis som Henke tipsa om är bra grejjer ska sj köpa en sådan till luzza sen.

På blocket begagnade kan man få en sån för runt 300kr så dem kostar väl lite i nypris.

Men helt klart en bra aktivering att dra!!

Vissa hundar e ju svåra att trötta ut fysiskt så detta känns som en toppen grej tycker jag!

2011-01-08 @ 12:50:06
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0