Hundjobb

Vad finns det för hundjobb egentligen?

Jag kikade in på hundenshus.se och där finns massa utbildningar!
Det som är trist är att du verkar få finansiera alla dessa utbildningar själv vilket gör allting en hel del svårare än vid andra utbildningar. Inte nog med att du betalar för utbildningen, du ska kunna leva under studietiden med!

  Yrkesutbildningar som finns på hundens hus! Klicka HÄR för att läsa mer om dessa! 
  • Instruktör
  • Hundpsykolog
  • Problemhundskonsult
  • Agilityintsruktör
  • Assistanshundinstruktör
  • Bollvallning
  • Freestyleinstruktör
  • Friskvårdinstruktör
  • Kantarellsökinstruktör
  • Klickerinstruktör
  • Rallylydnadinstruktör
  • Rehabilitering
  • Specialsök
  • Spel & lekar
  • Spår & ID-spårs intro
  • Spårinstruktör
  • Sökinstruktör
  • Terapihund
  • Tävlingslydnadsinstruktör
  • Viltspårinstruktör



Andra utbildningar är:

Hundmassör som jag själv går på Axelsons Massage school, för hela utbildningen: 18 800:-
Baskurs hundfrisering - enklare pälsvård 10. 000:- läs mer HÄR
Hundfrisör - 60 000:- tydligen brist på kunniga hundfrisörer! Lär mer HÄR!
Hunddagis - ca 13 500:- , finns på fler ställen men bl.a HÄR

Kanske du vill starta kennel?




Det finns verkligen massor med roliga saker och hade jag pengar skulle jag utbilda mig till massvis av dessa!






Kommer ni på fler jobb?
Finns det någon utbildning som är studiemedelsberättigad som har inriktning hund av något slag?


Kommentarer
Postat av: Kicki

...de finns de som utbildar vårdhundar, vet inte vad man har för utbildning till de. Sökte till en sån utbildning med Annie eftersom hon e så lugn sansad å bara älskar folk...lät jättepositivt tills jag sa att jag hade en rottis...då va de tvärnit för de klassade den som kamphund, inte heller dobbermann å jack russel tog de in på kursen. Nova har ju dragit på spår en hel del men nu har hon en boll som hon bär omkring på å jag kastar den emellanåt så nu har hon inte dragit på länge... rutan e ju suverän att köra men börja med flera saker så de tycker att de e kul, har hört flera som startat med en för att de ska va lättare men så e de ju inte de blir ju mycket svårare...jag började med 5 saker å rutan va väl 20x20 m...nu kör jag med 3 grejjer å rutan e väl ca 50x50m å kör den 3 ggr..ha de gott!!

2011-01-09 @ 07:29:02
URL: http://kickisamatorfoton.blogg.se/
Postat av: Carina

Sv. Nacken går åt rätt håll i alla fall, så jag håller tummarna att det fortsätter så.

Ja det är synd att det ska kosta så mycke att utbilda sig.

Ha det bra

2011-01-09 @ 10:07:18
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Sambon ska utbilda sig till instruktör nu på Viljas hundskola. Kursen kostar 24000 kronor, och pågår ett antal helger under två år - så hon kan kombinera detta med jobbet :)



2011-01-09 @ 10:09:50
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Veronika

Oh, tänk vad roligt om ni startar något!! Håller tummarna=)

Ja, det skulle vara superkul om ni är nere i Helsingborg på valpträff om vi sågs. Jag bor 9 mil från Helsingborg. Säg till när ni ska ner=)

Kul inlägg!

Ha det bra!

Kram

2011-01-09 @ 10:31:39
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/
Postat av: Veronika

Har du gjort ditt upplägg med träning etc? Jag har gjort ett inlägg för mig & hundarna på min blogg. Tycker du att det fattas något? Säg gärna till=)!

http://veronikastjejsnack.blogg.se/2011/january/bra-hundliv-1.html

Kram

2011-01-09 @ 11:51:48
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/
Postat av: linaa vikken pina

oh vad du vart duktig i natt hjärtat<3

Skulle oxå vilja gå flera av dessa men d får vänta t man blivit rik. Lär dröjja...



Jodå vi testa davids knep - sova i sängen men hon hoppa bara ner.

2011-01-09 @ 12:26:23
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Anna & Nova

Kan inte komma på någon mer utbildning just nu faktiskt, är rätt trött i huvudet efter flera timmar på my Dog ;) Västen gick att byta som tur var :)

2011-01-09 @ 15:00:17
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0