Kläder till hund!

Nu är det vinter och kallt, regnar eller är mörkt, klär ni på era hundar då?

Jag har några olika kläder till Goliat:
Regntäcket: Fantastiskt! Tunt och gör att Golle följer med ut trots regn :)
Vintertäcket: Används sparsamt med då vi blir stillastående lite längre är det bra!
Reflextäcket: Som gör att vi syns om kvällarna och i skogen.

Det jag saknar är ett vamt fleecetäcke som Golle kan ha då vi varit ute på skidtur. Jag vill inte att han snabbt ska bli kall efter ett ordentligt träningspass!

Det är bra att täcken används mer flitigt nu för att hålla hundarnas muskler varma och på det sättet minska skador.

Polly har fått låna lite chihuahua kläder nu när hon är liten. Hon hade aldrig varit ute då vi fick hem henne, men det har gått ganska bra. Dock fryser hon mycket och då sätter jag på henne en tröja men hon gillar inte kläder! Hoppas hon vänjer sig eller att hon får en lurvig vinterpäls snart!





Kommentarer
Postat av: Carina

När det är fyra fem minusgrader ute åker stickade tröjorna på, annars har de inget på sig!

2011-01-04 @ 20:45:41
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Veronika

Hej!

Kul, vi verkar ha samma uppfattning om täcke & muskler. Kul! Jag har ju hållt på mycket med häst & tränar man mycket så tjänar man på att skydda.

Många är ju emot täcke & tycker att man är fjollig. Men det är ju absolut hemskt om man låter en hund frysa.

Täcke kan jag tänka mig sådana där funktionsbra & sportiga när jag är ute i flera timmar och det ööööösregnar. Smidigt att ert är tunt, men bra. Jag ska ha Hurrta till mina. Lim ska oxå få nya & Viktor får ju vart efter han växer & behovet finns. Men det blir inte hurrta förrän han är större.

När jag cyklade med min 8v valp i cykelkorgen så delade pälsen sig i draget nu i okt, så då fick han ha ett täcke just i cykelkorgen. Men då skrattade några vallmänniskor & undrade om han inte hade päls. Tråkigt!

Vintertäcke kan jag tänka mig att ha i många minusgrader om man är ute länge.

Lika så om man tävlar agility och tar fram hunden, lägger tillbaka hunden etc. Då kan det vara bra med ett Back on track-täcke. Det var så du tänkte använda ditt kommande fleccetäcke, eller hur? Även om man värmer upp & trappar ner, så är det bra för musklerna att värmas upp inför snabba passet och att svalna långsammare. Det minimerar skador=) Precis som du oxå verkar tycka. Kul att läsa! Jag är ju ingen expert, jag är bara en hundtjej.

Lika många hundar som det finns, lika många åsikter finns det väl=)!

Vad roligt att dina kan simma i ert kar. Är det ett stort badkar eller har ni bassäng?

Jag tycker att det är dyrt med att simma i bassäng, men ska nog göra det nästa vinter. Nu när det blir 15-25 grader i vattnet ute så ska mina få simma där.

Tidigare hade jag tillgång till en stor dju p damm, men i somras var jag i en å & en sjö, men är så rädd för algblomningen. Läste att här nere skulle man akta sig för algblomning på västkusten & i insjöar mellan mitten av juni till mitten av augusti, men att det ska vara mindre på västkusten.

Du som läser sånt. Vad tycker du om simning. Hur ofta tror du att man ska simma med hund för att det ska ge något?

Jag ska nog sätta ihop ett träningsprogram till oss för att minimera skador & må bra. Ett till vovvarna & ett till mig=) Har du något träningsprogram? Ska du tävla något?

Ha en toppendag!

Kram

2011-01-05 @ 12:29:22
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/
Postat av: Veronika

Hi, jag menade östkusten mellan mitten av juni till mitten av augusti=)

2011-01-05 @ 12:32:08
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0