Kloklippning

När jag klipper klorna på min russel får han ligga på rygg i mitt knä, det går finfint. Lillstrumpa bulldogg vill inte gärna ligga på rygg, hon blir lite panikslagen, vi tränar på det men det går bättre att ha henne sittandes i knäet när man klipper. Golle har ju ljusa genomskinliga klor (alla utom 2) vilket är jättepraktiskt när man ska klippa! Lillan har mörka men ändå lite genomskinliga ännu. Blir nog mörkare sedan. Min sambo gillar inte att klippa klor men jag försöker få honom att vänja sig :)Igår klippte han lite för mycket på lillan så det blödde lite, hon sa inte ett ljud så det gjorde inte så mycket!

Hur gör ni när ni klipper klorna på era vovvar? Vad tycker dom om det?


Bild:google

Kommentarer
Postat av: Kicki

...kloklippningen funkar väl sådär...mina e rätt stora så de ligger på golvet å John sitter å klipper men vi filar oxxå klorna...Annie o Novas klor e ju svarta så vi klipper toppen å sen filar resten...de går riktigt bra nu men förut var de lite obehagligt med filen!

2011-01-10 @ 09:25:36
URL: http://gammtackan.blogg.se/
Postat av: linaa vikken pina

Tilda hatar kloklippning no matter what men de går d vet ju du:D Luzza sitter eller ligger framför mig på golvet o sen knippsar vi bara.

2011-01-10 @ 11:44:43
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Det är lite olika bland våra hundar - vissa bryr sig inte alls, medan andra inledningsvis kämpar för sina liv :P



Sv: Ja, vad jag vet kan man dela upp betalningen för utbildningen :)

2011-01-10 @ 12:03:36
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Anna & Nova

Min hund har svarta stenhårda klor så det är inte det lättaste att klippa. Brukar klippa lite två gånger i veckan ca för att undvika att klippa henne i pulpan. Oftast ligger hon på golvet eller så står hon upp :)

SV: Jag skall ställa henne igen till våren/sommaren. Eftersom hon inte är registrerad i SKK så kan jag bara ställa på deras inofficiella utställningar tyvärr :( Men nu är hon registrerad i SHK så jag skall ställa henne på deras utställningar :)

Om du tittar under kategorin utställning i min blogg så ser du info från våran utställning :)

2011-01-10 @ 13:29:50
URL: http://ellegaard.doggyblogg.se/
Postat av: Veronika

Tycker att du är rolig med dina hundfrågor & diskussioner. Det är som att sitta med hundkompisar & babbla där alla får säga vad de vill, haha. Sen lär man sig av varandra=)

Min BC har vita klor så han är lätt att klippa. Han är supertålig på allt. Han är snäll på all hantering, fast jag brukar pyssla i samband med kloklippning så att han tycker att det är mysigt.

Viktor som är 5 månader ligger oxå snällt, fast jag ger honom något att ha i munnen & pyssla med. Men han är lätt annars. Men jag har gosat & hanterat jättemycket. Det kan nog vara lite olika sånt=)

Vad kul att du oxå provar Standardt=) Ja, Linas tips om träningsbok är en bra idé. Stadsträning kan man ju skriva om man vill. Jag la det på toarundorna, haha. Jag går på pencilin nu, så jag håller väl igång. Men annars blir det nog om en vecka eller så som jag verkligen tar i=) När ska du börja?

Kram

2011-01-10 @ 20:00:26
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/
Postat av: Veronika

Tycker att du är rolig med dina hundfrågor & diskussioner. Det är som att sitta med hundkompisar & babbla där alla får säga vad de vill, haha. Sen lär man sig av varandra=)

Min BC har vita klor så han är lätt att klippa. Han är supertålig på allt. Han är snäll på all hantering, fast jag brukar pyssla i samband med kloklippning så att han tycker att det är mysigt.

Viktor som är 5 månader ligger oxå snällt, fast jag ger honom något att ha i munnen & pyssla med. Men han är lätt annars. Men jag har gosat & hanterat jättemycket. Det kan nog vara lite olika sånt=)

Vad kul att du oxå provar Standardt=) Ja, Linas tips om träningsbok är en bra idé. Stadsträning kan man ju skriva om man vill. Jag la det på toarundorna, haha. Jag går på pencilin nu, så jag håller väl igång. Men annars blir det nog om en vecka eller så som jag verkligen tar i=) När ska du börja?

Kram

2011-01-10 @ 20:01:10
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0