Rasrelaterad personlighet

Jag har fått höra fler gånger att min jack russels beteende kan skyllas på att han är just en terrier. Att han är ettrig, skällig osv. Absolut alla jack russels är inte så men förvånande många jag har träffat på är rätt lika min russel i bettendet! Jag var på en JRTC utsällning med bara Jack russlar och jösses, övervagande många bet efter domaren, morrade och skulle hoppa på andra hundar osv. Detta var ok! På en utställning med SKK hade de för länge sedan blivit utskickade!

En grand danois är känd för att vara dumsnäll, terriern ettrig,  en fransk bulldog älskar barn, golden älskar att bada, border collie ska vara smarta, mopsar lata och så vidare.

Vad finns det för vanliga fördomar som drar alla i rasen över en kant?
Lever din hund upp till mallen om hur de ska bete sig?







Kommentarer
Postat av: Sabina

Ser precis ut som Golle :)

2011-01-26 @ 20:39:17
Postat av: ansepanse

jag vet inte, hur beter sig en lhasa apso och hur beter sig en tibetansk spaniel

2011-01-26 @ 20:49:47
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0