Stor eller liten?

Vad tycker du det finns för för och nackdelar med en stor hundras?

Vad tycker du det finns för för och nackdelar med en liten hundras?


Jag har två små raser Jack russel och fransk bulldog 

 Fördel: 
Lätta att frakta, lyfta och ta hem till folk.

 Nackdel:
Dom små kommer undan med mycket mer, tex hoppa när de hälsar, bara för att de är små.
Tycker överlag att folk har bättre pli på stora vovvar än de små. Kan det stämma?


Vad tycker ni, varför valde ni en stor/liten ras?


Kommentarer
Postat av: linaa vikken pina

Finns de några nackdelar med hund??



Jag har en av varje.. en chihuahua o en rottweiler o i löööve it!!



den stora e lite mer att frakta men problemen skapar vi själv med vårt gnäll inte hunden.;)

2011-01-23 @ 13:24:09
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: VERONIKASTJEJSNACK

Kul med butikstips!!



Jag fick för mig att du hade två, kul med tre!! Så fin bild! Du har jättefina vovvar!



Nja, jag hade ju i mina drömmar sen innan att jag ville ha en cockerspaniel i fux färg & ett tag såg Bearded collie häftiga ut enligt mig. Men när jag började min hundväg så passade jag först en hund i ett år. Han var schäfer/border collie. Så när jag skulle köpa så blev det vad jag ville göra med den än storlek. Jag ser inget problem med 25 kg hund och som är ca 60cm-64cm hög. Pigga, smidiga & träningssugna. Fast jag vill ha en lite oxå en dag. En hund som vill hänga med & kanske tom göra samma som mina stora=) Dvärspets (röd/brun färg), Norfolkterrier eller det senaste en Petit Barcon (röd med svart mask). Spännande!!! Jag älskar vovvar, speciellt mina=)hihihi!

Krmakram

2011-01-23 @ 20:07:14
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/
Postat av: mirre

Jag har ju tibbe och greyhound. Tibben Dina har jag kämpat med som fan, måste va konsekvens till 200 % annars tar hon sig friheter. Hon är osäker på människor men hade hon vägt 50 kg hade det varit betydligare större problem än nu när hon väger 5 kg.



Greyhounden är fantastiskt, så snäll, bra med hundar och människor men hon tar enormt mkt plats och är ganska klumpig att ha med sig på buss och hemma. Men hon är väldigt lugn inomhus tack och lov.



Jag har inte bestämt mig för vad jag föredrar. Har alltid varit en småhundsmänniska men nu när jag har greyhounden så vill jag kanske köra på den rasen i framtiden, får se.



kram

2011-01-23 @ 20:52:13
Postat av: Sofia

Jag tycker om hundar som inte är särskilt stora eller särskilt små.

Fördelen med små hundar är helt klart att de inte tar så mycket plats, och att de är lätta att ta med sig. Dessutom lever de oftast mycket längre än stora hundar.

Fördelen med stora hundar är att de avskräcker folk från att bryta sig in eller attackera, och det är ingen större risk att man råkar trampa på dem. Dessutom är de oftast inte lika nervösa, skälliga och överenergiska som små hundar.



Men alla hundar är fina! :D

2011-01-23 @ 23:33:25
URL: http://tana.blogg.se/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Jag är själv lite av en schäfermänniska, men sambons papilloner och dvärspets har fått mig och inse att storleken inte alltid spelar någon roll! :)



Dock skulle jag nog inte vilja bo så här i skogen utan ett par rejäla hundar som håller buset borta!



Sv: Ja, visst kan du få ta en plats bland de andra! Orsaken till varför jag inte frågat dig är för att du inte fanns med på den gamla länklistan - men plats för nya finns det alltid! :)



Det är bara att skicka en banner till mig med måtten 468*60 pixlar så lägger jag in den bland dem andra! :)

2011-01-24 @ 04:59:53
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Christina

Du har alldeles rätt. Det är som natt och dag med stor och liten hund. Jag har ju både och. Sen är ju små hundar oftare vildare med mer energi än de största raserna. Om de små leker inne så märks inte så mycket men om de stora börjar leka tafatt inne, upp i sofffan, ner, runt bordet ...jag då är halva hemmet upp och ner;)

Sv: Lustiga namn din väns hundar fått i stamtavlan, där var iallfall min gräns passerad.

2011-01-24 @ 10:40:10
URL: http://socialahundar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0