Rädslor

Framåt de tidiga morgontimmarna sitter jag och tänker lite grann. Kommer att tänka på vad hundarna är rädda för som jag ändå tycker är lite roligt så skratatr lite grann!

Min schäferblandning jag hade för många år sedan han var jätterädd fär en liten tomte jag hade i grå ull som jag tog fram i juletider. Denna tomte är ca 2 dm hög med lyva och allt, jättesöt! Bara det att Rocky smög och kröp omkring denna tomte, haha! Varje år!



Goliat är en liten fegis han har en del rädslor! Han gillar inte bilar som svischar förbi honom, han gillar henner inte flugor ute hos mamma och pappa! Han kopplar ihop dessa flugor med flugsmällan han äär rädd för, det har blivit en ond cirkel av det hela! Såklart blev han stycken i rumpan av en jättefluga (geting) i somras som grädden på moset.



Luzza rottweiler är rädd för mammas porslinshund i verklig storlek som en tax ungefär! Hon har fått lukta på den men verkar vara lite läskig fortfarande, sen var hon jättenojjig för skrivaren vi hade på golvet för någon vecka sedan. Hon smög fram mot sen och hoppade högt när den lät!



Haha!

Är era hundar rädda för något speciellt? :)


Kommentarer
Postat av: linaa vikken pina

Haha våra små sötrumpor! <3

2011-03-07 @ 05:44:50
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: ansepanse

jodå, det finns rädslor här också, Nemo är rädd för trappor, broar och andra läskiga ställen, Sluggo är mest rädd för ljud och kollar alltid upp i taket som om han trodde att det skulle ramla ner något därifrån när det låter

Sv: jag är mäkta imponerad att du åkt tjejvasan, grattis till dig

kramar

2011-03-07 @ 11:00:47
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Christina

Ja, ibland undrar man hur det kommer sig att de är rädda för vissa saker. Antagligen tycker de att det är väldigt konstigt och avvikande, kanske det inte är rädsla från början utan bara blir så. Det är så lätt att upprepa det beteende man råkar göra en gång. Men rädslor till en viss gräns är ju också positivt så de inte rusar ut i vägen mot en bil t ex. Och som du säger, ibland kan man inte låta bli att skratta åt vissa rädslor.

SV: Jo, visst är det litet jobbigt när valparna flyttar. Men vet man att de kommer till bra hem blir det ju samtidigt lite skönt för man hinner inte fostra så många i längden. Vi kommer behålla en hane hemma eller om det perfekta fodervärdshemmet dyker upp. Han är helt underbar....Som sagt, valpar är svåra att motstå!

2011-03-07 @ 11:45:18
URL: http://socialahundar.blogspot.com
Postat av: Susann

hejsan!

Kikar snabbt in och talar om att min nya blogg har pajat, så jag finns på http://minediarie.blogspot.com/

kikar in senare :)

Kram Suz

2011-03-07 @ 15:15:08
URL: http://minediarie.blogspot.com/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Dem är söta de små! :)



Mina har inga direkta rädslor vad jag vet, men en av dem var rädd för ett prydnadstroll i sina unga år :P



Sv: Jag gillar halti just eftersom det är lättare att hålla dem om något oväntat skulle dyka upp. Några direkta nackdelar känner inte jag att det finns.

2011-03-07 @ 16:57:08
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: VERONIKASTJEJSNACK

Hahaha, vilka roliga berättelser=)!



Lim har blivit stucken av flera getingar samtidigt i vallhagen en gång, så han ser lite olycklig ut när det surrar förmycket.



Ha det toppen!

Kram

2011-03-07 @ 19:45:03
URL: http://veronikastjejsnack.blogg.se/
Postat av: Sofia & Flickorna

Japp, på uppsala hundsim, trevligt ställe :)



Nu får våren gääärna komma, åtminstone barmark så man kan börjar spåra och träna lydnad mer seriöst!



Lycka tror jag inte har något direkt som hon verkligen visat sig rädd för mer än att hon är rädd för andra hundar sen hon blev påhoppad.

Doris tycker också förbipasserande bilar är lite läskiga, (om man möter dem på samma sida) Annars är de ganska coola så. :)

De kan reagera på saker lite snabbt, men sen tar nyfikenheten över direkt och de vill fram och undersöka. :)

Jg är så nyfiken på erat projekt! :) Ser fram emot mer info! :)

2011-03-07 @ 22:02:46
URL: http://www.sofiashundar.se
Postat av: Sofia & Flickorna

Japp, på uppsala hundsim, trevligt ställe :)



Nu får våren gääärna komma, åtminstone barmark så man kan börjar spåra och träna lydnad mer seriöst!



Lycka tror jag inte har något direkt som hon verkligen visat sig rädd för mer än att hon är rädd för andra hundar sen hon blev påhoppad.

Doris tycker också förbipasserande bilar är lite läskiga, (om man möter dem på samma sida) Annars är de ganska coola så. :)

De kan reagera på saker lite snabbt, men sen tar nyfikenheten över direkt och de vill fram och undersöka. :)

Jg är så nyfiken på erat projekt! :) Ser fram emot mer info! :)

2011-03-07 @ 22:04:00
URL: http://www.sofiashundar.se
Postat av: Kicki

Nova nojjar för bilar som kommer bakifrån men vill gärna springa efter när de åkt förbi...hon blir osäker på barn som skriker å fladdrar med armar å ben...Annie bryr sig inte om nått speciellt...hoppas de går bra med ert "projekt" kramiz

2011-03-10 @ 10:09:52
URL: http://gammtackan.blogg.se/
Postat av: Nette

Min förra hund schäfer och jämthundblandning var så tuff i allt förutom när jag plockade fram ett litet tefat som man skruvade upp. Då snurrade det och fram kom en 2 cm hög ET. Han var livrädd för den i säkert 6 år innan han lyckades stoppa den med tassen och bita sönder den. Lycklig han var då :)

2011-03-27 @ 20:20:32
URL: http://nettecarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0